Úvod Články Na jednu noc

Na jednu noc

Zdravím všetkých lk fans. Na ryby mi nezostáva toľko čašu, koľko by som si predstavoval, preto s bráchom vyrážame “na jednu noc“. Teraz v lete je to asi aj najefektívnejšie. Ako príklad popíšem poslednú akciu, možno to niekomu pomôže, niekoho inšpiruje. Nebudem popisovať žiadne objavy len systém ako to robíme my. Pri takýchto rybačkách nejde ani tak o veľkosť ryby, ale o to, že sme pri vode a že sa vôbec niečo podarí.

Naše miesto

Je štvrtok, koniec júla, cez deň asi 35°. O 16:00 sadáme do mojej plne naloženej A4 kombi. O 20 min sme pri vode. Momentálne chodíme na miestne štrkovisko o rozlohe cca 15 ha. Keď je času na kapríky pomenej, vždy je lepšie sa venovať jednej vode, nech sme po každej návšteve trochu múdrejší a na budúce efektívnejší. Zastavujeme sa pri známom, ktorý nás hneď víta slovami „už 3 dni sa skoro nič nechytilo“. Toto ma vždy poteší, aspoň viem, že kapríky čakajú na nás. Naše miesto je voľné, tak neváhame a začíname rituál. Ja dofúknem čln, chystám krmivo a vyrážam na vodu. Bójku dávam cca 140m od brehu nie na vyzdvihnutú lavicu, ale rovnú štrkovú plochu o rozmere 5x10m v hĺbke 3,7m, ktorá je asi 70 cm pod priemernou hĺbkou. Nech sme iní ako ostatní. Po väčšine všetci hľadajú vyzdvihnuté lavice. Rozkrmujem zaparenou repkou asi 5kg, 2kg Spice shrimp mixom, par hrsti 18mm spice shrimpov a niekolko 18mm nutric acidov (polovičky aj cele gule). Všetko zaliate All Amino Nutricom a Boostrom Nutric Acid. Ryby nechceme nakŕmiť, ale prinútiť hľadať potravu a vyvolať v nich žravosť. Drobné partikle a Spice Shrimp Mix sú na to výborné.

Takto to mám rád :)
Takto to mám rád 🙂

Medzi tým brácho nachystal prúty. Montáže používame typu blow back rig s Korda Kurv Shank, Fox SSC alebo Korda Wide Gape. Ja dávam pod háčik 2x Black Protein 18mm (môj čierny kôň) obalený v Spice Shrimp paste. Tato montáž ide priamo do kŕmneho miesta. Na druhy prút 2x Nutric Acid 18mm + Pop-up Wild Strawberry 18mm spolu orezane na valček a obalene Nutric Acid paste. Aj mne sa to zdá dosť ale tu to funguje parádne. Túto dobrôtku dávam asi 15m od bójky do hĺbky 3m na single bait bez ďalšieho kŕmenia. Brat a parťák v jednej osobe vešia tiež delikatesu z nutricov a montáž putuje na okraj kŕmneho miesta. Jeho druha udica ide k bójke s fresh sea foodom 18mm + pop-up wild strawberry 18mm na panáčika.
Okolo 19:00 všetko je tam, kde ma byt a my si víťazne robíme pohodlie na lehátkach. Pohoda nastáva. Po chvíli nás milo prekvapí moja milovaná manželka s milovanou 2 ročnou dcérkou (ďakujem za trpezlivosť a pochopenie obom). Po chvíli nás opúšťajú a my sa ďalej naplno venujeme lovu.

Krásny, ale doráňaný riadkač

Okolo 20:30 má bráško zaber z okraja kŕmneho pľacu. Po chvíli je v podberáku asi 60cm dorastenec. Vypína ho hneď v podberáku. Zaslúži si úctu, veď prežil doteraz všetky nájazdy mrazničkárov. Udica ide späť bez zmeny. Do noci sa nič nedeje, vychutnávame atmosféru a chystáme taktiku na preteky, ktoré nás čakajú v septembri na podobnom štrkovisku. Asi okolo jednej dostávam záber na single bait. Ryba sa mi ale vyrezáva vo vodných rastlinách, ktorých je tu pomerne dosť. Zase všetko späť ako bolo predtým a čakáme ďalej. Asi za pol hodinu sa ozve druhá udica s Black Proteinom z kŕmneho miesta. Jedno píp, svinger ostáva pridvihnutý, tak sekám. Zásek sedí, po par napínavých minútach je v podberáku krásny, ale doráňaný asi 8kg riadkač. Nevážim, nemeriam jedna foto, späť do vody so želaním skorého zotavenia, je vytrápený akurát tak dosť. Je mi smutno, kedy sa konečne ľudia naučia narábať s rybami, veď sú to živé tvory, prečo si to niektorí jedinci neuvedomujú. Strašné!!! Ale poďme ďalej zase bez zmeny na to iste miesto.

Šupinatý tučko

Ani nie do hodiny sa mi znova hlasi druha udica (Nutric Acid+pop up Wild Strawberry, single bait) záber taký istý, píp, pridvihnutý svinger, nasleduje zásek. Scenár rovnaký, asi po 10stich minútach je na brehu krásny zdravý šupináč s obrovským bruchom. Vyvážam znova na to iste miesto a skáčem do spacáku trošku si oddýchnuť. Vtedy som to ešte nevedel, ale to bolo z mojej strany všetko. Brácho nad ránom zdoláva tiež krásneho šupíka na Fresh Sea Food.

Po rozvidnení hneď začíname baliť, nech sa vyhneme denným horúčavám. Išli sme predsa len na jednu noc. Sme noční lovci denné svetlo by nám mohlo ublížiť :).

kapr

Na záver by som zhrnul stratégiu jednej noci. Dôžité je dobré miesto, kde poznáme zvyklosti miestnych kaprov. Každý má nejakú tú domovskú vodu. A druhá velmi dôležitá vec je neprekrmovať. V rybách chceme vyvolať žravosť, na toto sú výborné malé partikle a method mixy poriadne zaboostrované najlepšie s príchuťou boilisu, na ktorý budeme chytať. A nakoniec už len čerešnička v podobe špičkového boilíska pod háčikom. LK Baits ďakujeme za celý sortiment, ktorý nikdy nesklame.

Rozlúčka so šupíkom

Nechytili sme práve žiadne ako my hovoríme legendy, ale užili sme si tú správnu atmosféru. Na jednu noc 4 krásne ryby, čo viac si želať.

Všetkým prajem krásne zážitky!