Úvod Články Rekordní kapr o váze 35,2 kg

Rekordní kapr o váze 35,2 kg

35,2 kg, to je váha enormního plnošupinatého kapra, který byl vytažen brzo ráno ve středu 16.11.2011 testerem Tandem Baits Tomášem Wasilewskim. Tento monstrózní kousek byl chycený po pěti dnech rybaření na jezeře Rainbow ve Francii. Kapr neodolal návnadě dvou boilies nastažených na panáčka: Impact Perfection pop up v příchuti Humr&Rak a boilie připraveného z mixu TandemBaits v příchuti Fermentované krevety.

Fantastická Tomášova sezona pokračuje. Připomeňme, že před měsícem a půl, taktéž ve Francii na jezeře La Horre se podařilo Tomášovi chytit ještě jednoho gigantického kapra ve velikosti 30,7kg. Úlovky Tomka jsou opravdu pozoruhodné. Jen několik málo kaprařů se může pochlubit s úlovkem lysce i plnošupináče v kategorii 30+. Další zajímavostí z výpravy na Rainbow je, že Tomek bodoval již první noc nádherným pětadvacetikilovým šupináčem – taktéž chyceným na boilies příchuti Impact Humr&Rak nastraženým na panáčka.

Stalo se to nějak takto…

Ještě jsem si neodpočinul po říjnovém výletu na La Horre a můj odjezd na Rainbow Lake se už rychle blíží. Naprostý nedostatek volného času je opravdovou překážkou k přípravám na další výpravu. Doslova na poslední chvíli balím všechen důležitý vercajk a ve čtvrtek opouštím svůj domov. Navzdory tomu, že mě čeká necelých 2 tisíce kilometrů jízdy, cesta utíká velmi rychle a pohodlně.

Konečně jsme na místě. Po několika zajížďkách mám velikou radost, že zase vidím tuto nádhernou vodu. Ještě prohodíme několik slov s majitelem revíru a jdu se konečně natáhnout.

Následujícího rána nás čeká plno práce vybalením věcí, postavením bivaku a zabydlením našeho fleku. Po pěti hodinách nošení a stavění je konečně hotovo. Nechci si ani představovat jak to potom budeme balit.

Rainbow Lake

Výběr místa, kam si dáme pruty, děláme opravdu s rozvahou. Těsně před západem slunce vidím na hladině jen dvanáct metrů od nás nápadně unikající sérii bublinek. Beru kyblík boilies s promíchaným partiklem a boosterm a se zadrženým dechem a několika pomalými pohyby plavu na ono zmíněné místo. Jakékoli házení návnady na hladinu by celý lov pokazilo. Opatrně vysypávám návnadu a odplouvám pryč.

Pár minut před půlnocí mě budí hlásič na pravé hůlce. Stačí jen pár pípnutí a z nejhlubšího spánku jsem u prutu v plné bdělosti. Co se děje? Mám sekat – nemám? Po chvilce napětí vidím jen slabý pokles swingeru. Beru za prut, chytám cívku a jemným švihem dozadu se dostávám do kontaktu s rybou. Blízko místa, kam míří vlasec, leží ve vodě několik borovic, proto se snažím držet prut jen ve stálém napětí. Po chvíli cítím, jak ryba polevuje a dělám několik kroků zpět. Tah ryby je opravdu silný. Po několika minutovém souboji se mi daří zkrátit vzdálenost mezi mnou a rybou a zanedlouho ji mám přímo pod břehem.

Ještě mistrovská práce Andreje s podběrákem a ryba je na břehu…

Kapr 25 kg

Váha ukazuje rovných 25 kg.  Mám obrovskou radost, že jsem si dovezl štěstí k této krásné vodě!

Pořizujeme několik snímků a jdeme spát.

Brzo ráno nás budí ten nejkrásnější zvuk hvízdajícího pípáku. Tentokrát přišel na Andrejův prut. Na neštěstí ryba zajela do jedné z mnoha vázek a není možné ji přitáhnout. Okamžitě sedáme na člun a plaveme za rybou. Štěstěna stojí při nás! 26,2kg těžký plnošupináč, unavený po souboji, rezignovaně vplouvá do podběráku. Naprosto skvělý začátek!!! Vybrali jsme perfektní místa, stejně tak i taktiku a návnadu.

Po 24 následujících hodinách jsou moje hlásiče potichu. Andrejovi se daří mezitím vytáhnout12 kg a 15 kg těžké a téměř metrové amury. Další hvízdání hlásiče a nekonečně dlouhá jízda. Skáču ven z bivaku a vidím, jak Andrej zasekává svůj prut. Ryba bojuje o každý metr vlasce. Prut je ohnutý po celé své délce a prudké výpady ryby nezastavitelně roztáčí cívku navijáku, aniž by se ji Andrejovi dařilo přibrzdit. Cítím jak pomaličku podléhám vzrušení a napětí ze souboje. Je jasné, že to je opravu velký kus. Nezastavitelné výpady do stran napovídají, že to bude zřejmě trofejní kapr. Zdoláváme jej už opravdu dlouho, ale i přesto jsme stále neviděli ani ploutev.

Nakonec se nám jej přece jen podařilo unavit a s neuvěřitelnou úlevou jej dostáváme do podběráku. Bez váhání jdu do vody a táhnu ven na břeh neuvěřitelně těžkou síť podběráku, ve které se obrací obrovské tělo unaveného šupináče. Po chvilce napětí vidíme, že se ručička váhy zastavila na magické 30 kg!  Oba máme radost jako malí kluci, kteří ulovili svou první rybu. Po dalších dvou dnech jsem bez záběru. V hlavě se mi honí myšlenky o tom, co dělám špatně. Navzdory sklíčeným myšlenkám mě stále povzbuzují vzpomínky na předchozí záběry.

Ve středu kolem desáté hodiny mám konečně záběr já. Tři slabé pípnutí hlásiče a swinger samovolně padá s vlascem dolů. V jediném okamžiku beru za prut, otáčím kličkou a jediným rychlým švihem napínám vlasec až k rybě. Nahozeno bylo jen kousíček od potopeného stromu a tak nechci, aby se do něj vlasec zamotal. Mám pocit, jako bych táhl pytel brambor po dně. Po chvíli dělá ryba dva silné výpady a nekompromisní jízdou bere směr doprava od našeho fleku. Mám pocit jako bych zapřáhl jadernou ponorku. Během pár sekund ryba v plné své akceleraci ujíždí několik desítek metrů pryč, aniž bych byl schopen to nějak ovlivnit. Na štěstí si vybrala směr na otevřenou vodu s větší hloubkou. Vzrušením ani nedýchám. Ryba začíná polevovat a mně se ji pomalu začíná dařit dostat pod kontrolu. Můj dvanáctistopový prut Invader je ohnutý na hranici svých 2.75 lb.

Je pozoruhodné, jakou tažnou sílu dokáže tento proutek zvládnout. Později je ryba už téměř u našeho břehu. Její odhodlání slábne a pomalu přestává klást takový odpor. Na okamžik se ukazuje na hladině a já s vytřeštěným zrakem pozoruju část jejího obrovského hřbetu. Jakmile si kapr loknul trochu vzduchu, Andrej jej hbitě podebírá. Sotva se vleze do sítě našeho podběráku.

Rekordní kapr 35,2 kg

Odkládám prut a pomalu rozevírám ramínka podběráku nad mokrou podložkou. Na první pohled se jedná o jikernačku. Je opravdu obrovská. Svou velikostí zabírá téměř celou naši podložku.

Kapr 35,2 kg

Je to snad můj nový osobák?  Po několik sekundách emocí je vše jasné. Je to moje další třicítka – nebo abych byl přesný 35,2 kg plnošupinatá jikernačka!

To není možné!!! V tomto měsíci je to moje druhá ryba nad 30 kg a další nový osobní rekord!!! Po chvilce focení doprovázím kapra do vody.

Mám takovou radost, že už mě nevyvádí z míry ani další kapři, které jsem na tomto výletu vytáhl: Lysci 22,5 kg a 27 kg.

Lysec 22,5 kg

Všechny kapry jsem chytil na návnadu dvou boilies nastažených na panáčka: Impact Perfection pop up v příchuti Humr&Rak a 16mm boilie připraveného z mixu TandemBaits v příchuti Fermentované krevety.

Lysec 27 kg

Jako kmenový vlasec na svém navijáku jsem měl pokovenou pletenku Dynacord s pevností 40lb, posledních 23m vlasce jsem měl fluorocarbon 23m Zero Memory. Koncový návazec jsem měl z kamo-pletenky Super natural Hybraid. Rozhodl jsem se chytat s nástroji nejvyšší kvality, protože Rainbow neodpouští polovičaté přípravě.

Tuto vodu jsem měl možnost již jednou v životě vidět. Bez ohledu na to, jak sehraná je rybářská parta, několik zásadních detailů stále hraje rozhodující roli mezi úspěchem a neúspěchem.

Na konec bych chtěl poděkovat všem klukům od TandemBaits a Kamofish, kteří nám drželi palce.

Mnoho štěstí u vody vám přeje tester TandemBaits