Úvod Články Velká řeka

Velká řeka

Je začátek dubna a naše první letošní výprava do Francie se blíží. S bráchou jsme plni očekávání, jak se nám zadaří a vidina 14 dnů volna nás zaplavuje blahem. Počasí se postupně ze zimního mění na letní a předpověď hlásí mnoho slunečných dní. Řeka se tu v tomto období teprve probouzí, a tak ani neočekáváme, že chytneme mnoho ryb, spíš doufáme, že se nám podaří chytit nějaké větší. Přípravy tentokrát neprobíhají téměř žádné, vybavení je připravené již od listopadu, a tak ho jen nakládáme a jedeme.

Krmení pro kapry

Volba boilie v mém případě padla na Fruit Bomb/Mega Salmon na Biomix Shellfish směsi od Big Capr, které si poctivě válím dva dny před odjezdem a přibírám k němu dva pytlíky Hybridů také od Johna Llewellyna. Brácha nakládá boilies od Aleše Václavíka z Carp Servis Václavík a jeho volbou je Chobotnice/Oliheň a také Brusinka, která je obzvlášť dobrá do studené vody.

Boilies Carpservis

Okolo poledního přijíždíme na vytipované místo, sluníčko svítí, vane mírný vítr a vše okolo nás pučí. Nejdříve dáváme člun na vodu a prozkoumáváme okolí, posléze volíme dvě taktiky, brácha zaváží k protějšímu břehu a já si vytvářím malé místo, přibližně 200 metrů nad ním a chytám u svého břehu. Každé místo prohazujeme dvěmi hrstmi boilies a také několika Hybridy. Je čas na večeři a na naše oblíbené párky z Lidlu, které, když jsou řádně opečené, patří mezi naše favority.

Opékání párků

První noc máme každý jeden záběr, brácha zdolává 18 kilového šupináče a já jednoho 13 kilového. Řeka se kromě několika karasů a cejnů na další dva dny odmlčí a my zvedáme kotvy, dáváme si pauzu a jedeme se podívat na několik jezer a štěrkoven, které jsme si dali do seznamu s názvem: “Chceme vás vidět”. Druhý den k večeru se vracíme zpátky na řeku, ale o několik kilometrů výš, břeh je zde přístupnější a na naší straně voda na 30 metrech pomalu klesá z 1 metru do 4 metrů. Počasí je pro čecháčky skoro letní a sluníčko pálí celý den. Voda je o 3° C teplejší a má u hladiny skoro 14 °C, což nám naznačuje, že u dna bude okolo 8 °C. Mírně prokrmujeme a čekáme. V noci chytáme tři kapry okolo 10 kg. Druhý den ve tři odpoledne se hladina začíná zvedat a během hodiny chytneme tři kapry do 13 kg a radujeme se, že to začíná brát i za denního světla. Situace se ale mění a voda se zvedá o necelý metr a dostává barvu bílé kávy, vypadá to, že začal na horách tát sníh. Ani tentokrát nás řeka nezklamala a přes noc ozdobila hladinu větvemi a klacky a všemožnými šperky, krasavice jedna. Vytahujeme pruty a stěhujeme se.

Další noc trávíme na jedné štěrkovně, ale moc se nám tu nelíbí, a tak se druhý den balíme, jedeme hledat nová místa. Přece jen jsme si řekli, že budeme chytat na řece. Ryby v ní jsou, jen je musíme najít, i když podmínky jsou spíš nevyhovující. Venku je 25 °C, ale voda je díky tajícímu sněhu studená jako horský potok a zakalená. Jedeme se podívat na místo, na které se brácha už nějakou dobu chystá, ale nikdy jsme sem nešli, pro jeho tak trochu extrémní okolí. Voda je zde relativně čistá, ale co je hlavní, díky převážně metrové hloubce i o mnoho teplejší. Jsou tu labutě a svými k nebi zvednutými zadky slouží jako markery a tak člun na vodu pokládáme jen tak zběžně a orientujeme se podle nich. Přes noc se nic neděje, ale ráno s rozedněním mi přichází krásná vykrmená 19 kilová šupinačka, i když jen jednooká, tak ve své plné kráse.

Přes den jsme bez záběru, až druhý den při rozednění mám další záběr a 23 kilový šupináč (Fruit Bomb/Mega Salmon), který se také stává mým novým osobákem, brácha zatím bez záběru. S přicházejícím ránem sledujeme pohyb ryb a druhá strana se zdá mnohem aktivnější. K večeru se brácha stěhuje na druhou stranu a k ránu mu přichází nádherný 24 kilový lysec (Chobotnice/Oliheň) a po něm několik menších ryb a také naše jednooká známá, kterou jsem vytáhl před dvěma dny a podvakrát přišla na to samé Fruit Bomb/Mega Salmon, já nic… Nedá mi to a stěhuji se na bráchovu stranu, ale má to jednu nevýhodu, není tam žádný stín a pod přímým sluncem si připadáme jako škvarky. V noci mi přichází jeden 13 kg kapr a toť vše. Druhý den je takové teplo, že to balíme a jedeme se podívat na trhy, které se konají v místním městě a nakoupit nějaké místní víno a sýry domů. K večeru se vracíme k řece na naši poslední noc, bráchovi okolo osmé večer padá jeden menší a také poslední kapr výpravy. Krátce potom se vítr zvedá na 34 km/h a k ránu jedeme domů.

Výlet se nám vydařil, čtyři ryby mezi 18 a 24 kg, z toho jedna chycená dvakrát, neurvala nám to žádná a spadly nám všeho všudy dvě = 14 kaprů na břehu, což považujeme za skvělý úspěch. Zkušenost z předchozích výprav mě poučila a podle ní jsem přizpůsobil vybavení, které jsem zvolil od Big Carp: pruty Mirage 3.5 lb, kmenový vlasec Tiger Line fluorocarbon 15 lb o průměru 0.33 mm, Armure Leader fluorokarbonovou šokovku o průměru 0.60 mm o délce cca 10 metrů, závěsy na olovo Speed Clip a na koncovou montáž obratlík s kroužkem, Mirage XT 0.47 fluorocarbon s háčkem River č. 2.

Recept na Fruit Bomb/Mega Salmon na pět velkých vajec: 500g BioMix Shellfish, 15ml Bingo! Super Food, 10ml Salmon Oil, 3ml Mega Salmon + 4ml Fruit Bomb, 15 ml Conservabait.

Byl to skvělý výlet a už se těšíme na další…

Přeji všem krásné zážitky u vody!