Úvod Články Jak je důležité i v chladné vodě vnadit

Jak je důležité i v chladné vodě vnadit

Je tu duben, teplota se už začíná šplhat na 15°C a tak nastal čas vyrazit už i na hezkou vodu. Dohodli jsme se kolegou Zdendou, pečlivě připravili vybavení, nástrahy a vydali se na cestu. Počasí nám zrovna v den odjezdu moc nepřálo. Bylo zataženo a teplota okolo 12°C. Na to jsme si už dávno zvykli, že se počasí nechová zrovna jak my chceme. Ryby pokaždé berou v tom nejhorším počasí jako kdyby to věděly.

Odpoledne přijíždíme na pískovnu o rozloze 40ha. Na dně se nachází plno krásných lavic po těžbě písku na různých místech porostlých řasou. Místo jak stvořené pro lov kaprů. Hned je tu nadšení, že už jsme u vody. Začalo se vybalovat a stavět bydlení. Po chvíli jsme měli už nahozené pruty a jen tak jsme čekali jestli přijdou nějaké záběry. Vše bylo uklizeno a mi se v té zimě posílili gročkem. To aby nám bylo taky tepleji. Přichází večer a pár záběrů se nám také dostalo. Zatím jen kapříci okolo 50cm a tak zase další práce se zaměřit na ty větší domorodce.

pohled na vodu

Připravujeme člun na kterém nám samozřejmě nechybí echolot, bojky a dobře připravené krmení. Skládáme je z pelet, boilie, řepky, šrotu, kukuřice a dalších posilovačů. Nasedáme do lodě a hurá na vodu. Teplota vody tak 10°C a bude docela důležité najít hranu, která jde do mělčiny. Ryby pod námi jsou docela v hojném počtu a nachází se na krásné lavici v hloubce 2.5m. Stavíme bojku a krmíme. Po chvíli echolotování se vracíme na břeh a uleháme.

Ráno hned po 5 hod nahazuje do míst kde máme krmeno a toužebně očekáváme jak se nám povedlo ryby nalákat. Volíme nástrahu měkčenou kukuřici a boilie malina-med. Kolega na prut dává oblíbenou foukačku a místo olůvek kapek volíme krmítka vzhledem k teplotě vody. Během dne se dočkáváme intenzivnějších záběrů a i větších úlovků. Je tu zase večer a tak docela unaveni zase uleháme. Čekáme že ten třetí den už přijde nějaký pěkný domorodec.

S kaprem

V noci se docela ochladilo a tak po probuzení vlézám do autíčka a pouštím topení. V noci tu byla opravdu zima. Dívám se na krmené místo k bojce a vidím jak se u ní horlivě potápějí kačenky a naše krmení vybírají ze dna. Tyto pěkné, ale docela v tu chvíli nevhodné potvůrky nám tam vydržely celý den. Pruty jsme nahodili a čekaly. Po hodině přichází naše velká jízda a mi máme konečně pěkný úlovek. Je jím kapr o velikosti 69cm a očividně domorodec. Odpoledne po horlivých záběrech menších kaprů i mě přichází velká jízda. Po 15 minutách boje je tu krásný lysec o velikosti 75cm. Fotečka a pěkně zpět do vody. Nabažili jsme se tu docela dost velkých záběrů a úlovků i v tom, že voda byla poměrně dost studená. Vyplatilo se nám zvolit různorodé zakrmení peletami a boiliem. Krmení které má delší rozpad a postupně uvolňuje své rozpady. Kachničky jsi ho také našli. Ostatní rybáři krmili také, ale kachničkám chutnalo naše krmení a kapři mezi nimi brali také.

Je tu odpoledne a my se přesouváme po třech dnech lovu na další revír.Vnadění jsme provedli stejným způsobem i na dalším revíru. Kapři nám brali i na boilie malina-med na které tady nejsou vůbec zvyklí. Největším úlovkem nám byl kapr 72cm. Nevyhli jsme se nepříjemným řečem domorodců, kteří ryby nechytali a nám ještě ponadávali. Vy ty ryby popícháte a pak je pustíme, že pojdou. No vidíte jak někdo takovou blbost může říct. Co by pak bylo s kapry na sportovních revírech.

Závěrem Vám přeji ať máte v letošní sezoně hodně úspěchů a pečlivě vybírejte čím budete krmit. Volte i více druhů krmení s různým rozpadem.

Zdenda, Jarda, Markéta, Jitka, a tým CARP TEAM J+J

Děkujeme za přispění firmě CARPSERVIS Václavík, panu Niklovi a internetovému obchodu www.rybareni.cz.