Úvod Články První letošní výprava

První letošní výprava

Když se nám začátkem roku narodil malý Sláňa junior, bylo mi jasné, že letos nebudu mít hodně vycházek k vodě. Spíš to bude o pár výjezdech na několik hodin a na delší výpravu se dostanu, až třeba pojede přítelkyně s malým na týdenní dovolenou k rodičům.

Ale jako správný kaprař jsem nehodil flintu do žita a vymyslel na letošek bojový plán. A tak doufám, že v následujících měsících vás budu zásobovat zprávami z lovu amura, který není tak časově náročný. Ale to je hudba budoucnosti a vraťme se do přítomnosti.

Jen co to počasí dovolilo, začal Petr jezdit na naše oblíbené místo na Labi a hned i ulovil několik pěkných kaprů. Sice jsem za ním dva dny na pár hodin byl, ale byl jsem spíš za diváka a asistoval Petrovi. Abych řekl pravdu, když jsem přijel a vše nachystal, netrvalo to dlouho a spal jsem zkroucený v sedačce v autě. Holt rodičovství je náročný.

Na druhou stranu člověk zase začne vnímat čas, který může strávit na rybách, úplně jinak a snaží se předem už kalkulovat a vymýšlet, jak být co nejvíc úspěšný v čase, který může strávit u vody. Jaro přišlo jako mávnutím proutku a byl tu duben a můj první výjezd na čtyři dny k vodě. Samozřejmě jsme s Petrem vymýšleli taktiku a kam pojedeme.

Ovšem počasí bylo jako na houpačce. A i když jeden den bylo dvacet nad nulou, za dva dny už zase sněžilo. Jediné, co bylo dané, je to, že pojedeme těsně po úplňku, což byl pro nás jasný faktor, že je lepší pískovna než řeka. Nevím jak vám, ale mně to nikdy na řece po úplňku moc nešlo. Pár dní před odjezdem se stavuji na firmě Carp Servis Václavík, kde mám připraveno vše pro následující lov – Boss2 Oliheň, Losos-sardinka v řadě Speciál plus obalovačky a hlavně novinky – pelety Carp servis, Melamix a lososový protein s příchutí Oliheň a Sardinka. Doma si ještě spařím řepku a můžeme vyrazit.

Bohužel námi vytipovaná místa jsou obsazená, a tak přejíždíme na jinou lokalitu, kde k našemu údivu je jen jeden rybář. Nanosíme věci a já ještě jedu na den do práce. Petr mezitím vše připravil a zásobuje mě SMS zprávami. Co vám budu povídat, den byl neskutečně dlouhý a já byl jako na trní. Někdy k večeru mu píšu, ať se nebojí, že až přijedu, ráno mu ukážu „Big Mámu“.

Večer po práci ještě vyzvednu dalšího člena – psa Bada a za svitu měsíce přijíždím k vodě. Spát ale ještě nejdu a chystám si vše pro ranní lov. Nic nenechávám náhodě, dělám nové návazce a připravuji krmení. Jde o směs boilies, řepky a pelet, a to celé zalévám tekutými složkami a nechávám pořádně nasáknout.

Ráno mi zvoní budík a jdeme na věc. Všude okolo je bílo a vše je zmrzlé. To se nedá svítit. Pruty připravené, nakrmeno a šup zpátky do vyhřátého spacáku. Nevím ani, kolik bylo, když se náhle ozval příposlech a následovala jen krátká jízda. Vyskočím ze spacáku a zasekávám. Kapr jde krásně ke břehu, ale postupně začíná těžknout a na hraně u břehu mi ukazuje, co je vlastně zač a vymotává mi desítky metrů vlasce z cívky.

Volám na Petra, ale ten byl zachumlaný ve spacáku a vůbec mě neslyšel. Nakonec sedám do lodě a jedu vstříc soupeři na druhém konci vlasce. Musím říct, že mi nedal nic zadarmo, a když jsem ho podebral, byl jsem opravdu rád. První odhady dosahovaly k 15 kg, ale když jsem ho chtěl zvednout z vody, bylo mi jasné, že to je ryba, která atakuje hranici 20-ti kilo.

Ono na tom ani zas až tak nezáleží, prostě pro mě to byla naprosto úžasná ryba, ale co vám budu povídat, hřeje to na dušičce. Přijíždím ke břehu a jdu polít podložku a kapra do ní opatrně pokládám. Petr stále nereaguje a chrápe jako špalek, pak ho konečně probudím a říkám, ať se jde podívat, že tu mám „Big Mámu“. Chvíli na mě kouká a myslí si, že si dělám srandu, ale když ho uvidí, nechápe.

První záběr letošní sezóny a hned takový kapr ze svazovky, to je prostě čisté štěstí, ale jak se říká, je potřeba jít štěstíčku naproti. Následující dva dny jsme opravdu pěkně vymrzli, sice pár kaprů přišlo, ale jen z té menší kategorie. Díky Bohu, k večeru třetího dne se konečně oteplilo a to dalo kaprům zase nový impuls, a tak se nakonec ještě povedlo pár pěkných kousků a my odjížděli domů opravdu velmi spokojeni.

Tip: Pomocí ikonky na videopřehrávači si můžete video přepnout do vyšší kvality (až 1080p fullHD).