Úvod Články Toušeň 2012 a boilies BOSS 2

Toušeň 2012 a boilies BOSS 2

V tomto roce zněl plán jasně, věnovat se testováním novinky firmy Carpservis. Ta se zabývá výrobou a distribucí návnad a nástrah pro lov ryb, především pro lov kaprů. Nebylo tomu jinak ani na naší druhé letošní výpravě. Jedná se o novou vylepšenou řadu boilií BOSS 2, které předcházela řada konzervovaného boilie. O tom, jaké byly poznatky po týdenním testování tohoto produktu na jedné ze soukromých vod, na kterou se s Jardou každým rokem rádi vracíme a vracet budeme, vám přiblížíme v tomto článku. Ne pokaždé je hodnocení kladné, ale musíme říci, že tento produkt se při testování opravdu osvědčil a je opravdu jeden z velmi povedených produktů firmy Carpservis.

Protože letošní rok není výjimkou a času vyrazit na celý týden na ryby není mnoho, domluvili jsme se vyrazit ještě v období prázdnin, a to poslední týden v srpnu, kdy Jarda přibral i svou rodinu. Jeho děti baví rybařina také a hlavně milují vodu a přírodu a toto je na tomto revíru vše. Přípravy proběhly podobně jako před každou výpravou, nakoupením několika kilogramů již zmiňovaného boilií, volíme příchutě „CARP NECTAR“ a „CHERRY-SUPER CRAP“, Jarda svou oblíbenou příchuť „OLIHEŇ“, „BANÁN“ a k tomu přidává „RYBA-BANÁN“, která je z řady nekonzervovaného boilií. Ještě nějaký ten partikl, pelety „RED FISH“ od firmy CARP ZOOM a hurá vpřed novému dobrodružství.

Proč jsme opět zvolili raději soukromou vodu a ne některou ze svazových? Vysvětlení je jednoduché, na svazových vodách je v dnešní době čím dál tím větší problém s bivakováním, a pokud vyrazíte za rybami na delší výpravu, bez bivaku, karavanu nebo většího auta to prostě nejde. Zároveň jsme měli rodiny, a tak jsme tuto výpravu pojali pro ně i jako pěknou dovolenou. Pokud se chystáte věnovat se rybolovu 24 hodin, řekl bych, že je to v tomto případě perfektní volba. Budeme se znova opakovat, ale spousta rybářů si myslí, že na soukromých vodách je velmi jednoduché ulovit velkou rybu. Možná tomu tak bývalo, ale rozhodně už to není dnes pravda. Ryby na těchto vodách jsou již také mnohem opatrnější, a proto tu je i těžší pěkné ryby ulovit a výhoda je pouze v tom, že tu opravdu jsou.

Vše bylo připraveno, a tak jsme mohli vyrazit. Jarda bere i svou rodinu, takže se všichni moc těšíme na krásnou výpravu a veselou zábavu. Svou účast přislíbil i náš dlouholetý kamarád Láďa, který s námi již několik výprav absolvoval, a který zná tento revír jako své boty. Lovné místo máme již dlouhou dobu rezervováno a čeká nás už pouze dorazit na místo. Po příjezdu k vodě se snažíme zjistit od okolních rybářů, jak to jde, a jaké mají úspěchy. Je zřejmé, že to bude těžký týden, protože aktivita větších ryb není nikterak pozitivní. Vše co okolní rybáři ulovili, se pohybovalo mezi 4 až 10 kg, což byla pro nás veliká výzva, vyzkoušet a otestovat nové produkty a přimět větší ryby k ochutnávce našich novinek. Podle aktivity ryb na vodní hladině z důvodu velmi teplého počasí se domníváme, že záběry budou přicházet spíše po ránu, nebo na večer a v průběhu noci. Jarda souhlasí s mou domněnkou. No uvidíme.

Myslíme, že není třeba dopodrobna popisovat průběh příprav před samotným začátkem lovu. Své montáže připravujeme obvyklým způsobem, jen s tím rozdílem, že přidáváme na navijáky ke kmenovému vlasci větší množství monofilu o průměru 0,50 mm, a to z důvodu daleko většího výskytu škeblí a hlavně slávek, než tomu bylo v minulých letech. Ty se drží na hranách, kam se chystáme pokládat své montáže a vidíme je i blízko břehu, kde se koupou děti. Náš kamarád Láďa zkouší, co vydrží novinka loňského roku „nanofil“. Je až neskutečné, jak malé průměry mají takovou nosnost. Jsme však všichni plni očekávání, jestli odolá překážkám pod vodní hladinou.

Každý jsme si zvolili svá oblíbená místa, takže už víme, kde jsou hrany, kde jsou vázky. Jarda, ale pro změnu volí nové místo, a to ve větší vzdálenosti od břehu, kde našel nové velice zajímavé hrany s potopeným stromem. Pro jistotu projíždíme vše echolotem, zda nedošlo během roku k nějakým změnám. K tomu využíváme nový echolot s DSI sondou, který podrobně zobrazuje strukturu dna. Jedinou nevýhodou je, že neumí zobrazit symboly ryb. Se vším nám pomáhají Jardovy děti. Budou z nich velké rybářky. Jak už jsme v úvodu uvedli, budeme testovat boilies BOSS 2, dále máme připravené pelety

RED – FISH od firmy CARP ZOOM, předem zalité trochou rybího oleje a fluo pop – up boilies také od firmy CARP ZOOM. Vše je připraveno a Jarda s Láďou zavážejí své montáže na svá místa. Já pouze nahazuji, protože má lovná místa se pohybují ve vzdálenosti cca. 40 m. K montážím přidávám na PVA niti několik na půlky rozkrájeného boilií, protože se mi s takto provedenou montáží lépe nahazuje. Jarda volí PVA punčochu, jelikož zaváží, a tím pádem se nemusí obávat, aby své montáže položil přesně tam, kam potřebuje. A k tomu rozkrmuje lovná místa lovným boiliem. Já volím montáže s kombinací příchutí CHERRY – SUPER CRAB + CAPR NECTAR, samotné CARP NECTAR a pelety RED – FISH + půlka fluo pop – up boilií. Jarda, protože nedá dopustit na příchuť OLIHEŇ, kombinuje tuto příchuť s BANÁNEM + RYBA – BANÁN + fluo pop – up.

Boilies fluo pop – up se nám osvědčilo, jednak pro výraznou barvu, na kterou ryby reagují, tak i proto, že dlouho vydrží nadnášet boilies na tzv. panáčka, což je v dnešní době velmi účinná zbraň. Vše je hotovo a nezbývá nic jiného než počkat na první záběr. Protože se začalo stmívat, Jardova manželka Jitka přezdívaná Jíťa, ukládá děti ke spánku, ti nám přejí Petrův zdar a usínají při předčítání pohádek.

Po dvou hodinách se začíná konečně něco dít a jako obvykle je to Jarda, komu se ozývá příposlech od hlásiče. Není to sice žádná rychlá jízda, ale zásek sedí a ryba se snaží všemi možnými způsoby dostat z háčku. Podle Jardy se nejedná o nic velkého a má pravdu. Kapřík okolo 6 kg, kterému zachutnaly dvě kuličky 16mm boilií OLIHEŇ. Nezačíná to vůbec špatně. Je krásné ticho, pouze na hladině je slyšet šplouchání ryb. Protože se nic neděje, dali jsme si nějaké to pivko, které k tomu bezesporu patří, pokecali, co zítra připravíme a jdeme pomalu ulehnout do spacáků.

Nevím, jak dlouho jsem spal, ale budí mě zvuk mého příposlechu. Konečně. Vylézám z bivaku a běžím k prutům, které mám asi 4 m od svého bivaku. Mezi tím jsem zahlédl i Jardu, který zdolává rybu. Zvedám prut, zásek sedí. Jenže po chvilce cítím vázku. Jarda mezitím úspěšně zdolává kapříka o něco málo menšího, než předešlého. Nezbývá mi, než rozsvítit čelovku, usednout do člunu a vydat se na vodu. Ryba už byla sice pryč, ale montáž se mi povedlo zachránit. Podle echolotu to vypadá na větší větev, kam se mi ryba zamotala.

No nic, rychle nastražit nové boilií a počkat si na další záběr. Záběr mi přišel na kombinaci CHERRY – SUPER CRAB 20mm + CARP NECTAR 16mm. Zjišťuji, že boilies funguje opravdu tak, jak má. Hned vysvětlím proč. Po vytažení uvízlé montáže je velikost nástrahy poloviční než původní velikost, což znamená, že se pomalu rozpadá, uvolňuje dráždící látky a vytváří tím pádem i vnadící efekt. Do rána jsem byl už bez záběru. Jarda zdolal k ránu ještě jednoho většího lysáka a Láďa taky. Mezitím vstala i Jardova manželka, která nám připravila ranní kávu. My se věnujeme přípravě partiklu a krmných koulí. Jsou zhotoveny z krmítkové směsi, drceného boilií, pelet a zalité menším množstvím atraktoru, tak aby došlo k pozvolnému rozpadu s cíleným efektem. Vypadá to, že bude opět pěkný den, a tak jsme zvědaví, jaká bude aktivita ryb. Mezitím vstaly i Jardovy děti. Láďa zakrmil halibut peletami, na které i loví. Ty jsou na této vodě velice zajímavou nástrahou, ale pouze od jednoho výrobce: „naše zbytky dovezené z Holandska“.

Láďa si montáž zavezl do vzdálenosti cca. 120 m, kde je potopený strom. A vyplácí se. Netrvalo to ani půl hodiny a přichází mu jízda. Jenže asi po dvou minutách zdolávání o rybu přichází. Nevydržel nanofil. Nezbývá než navázat novou montáž a zkusit štěstí znovu. Sluníčko začalo pálit a konečně jsem se dočkal i já. Zdolávám amura, který má něco okolo 80 cm. Zachutnala mu peleta RED – FISH s fluo pop – upem. Je už skoro poledne a Láďa má další jízdu, opět na své halibut pelety. Zdolává nádherného 12,5 kg šupináče.

Po dobrém obědě, který připravil Jarda, se věnujeme dětem a jdeme se koupat, protože je nádherné teplo. I aktivita záběrů není nikterak ohromující. Teda kromě Ládi, po každé když zaveze svou montáž ke svému stromu, většinou přijde do půl hodiny záběr. Od zítřka by měla přijít změna počasí, tak jsme zvědaví, co to s rybami udělá. Sedám do člunu s rozhodnutím, najít si echolotem nějaké nové lovné místo. Beru sebou nějaké krmné koule, partikl a pár kuliček boilies na zakrmení. Nacházím pěkné místo, tak jsem zvědavý, zda budu mít více štěstí. Jarda nezahálí a také zakrmuje svá lovná místa. Dáváme si odpolední kávu, u které probíhají přípravy na večer. Přichází několik signálů od hlásičů, že se začíná něco dít. Sice to vypadá pouze na přejezdy, ale je to známka koncentrace ryb v oblasti zákrmu a našich montáží.

Záběr na sebe nenechá dlouho čekat. Koukám s Láďou, jak Jarda zdolává. Podle tahu to vypadá na pěkného kapříka. A opravdu, krásný 11 kg šupináč s dlouhým tělem. Je nádhera vidět krásně zbarvené a nepoškozené ryby. Asi po hodině ani já nezahálím, swinger mi jde do padáku, dotahuji silon, přisekávám, vypadá to, že do prázdna. Omyl, na háčku se mi mrská cejn velký, který má kolem 40 cm. Je to přesně tím, jak se boilií postupně rozpouští a mění svou velikost. Malá ryba taky ryba.

Než jsem stačil nahodit, už mi ječí druhý hlásič. Tentokrát to není cejn. Jenže. Povedlo se mi udělat pouze několik otáček na navijáku a souboj je u konce. Přicházím o kompletní montáž. Tentokrát nevydržela šokovka z 0,50mm monofilu. Slávky jsou prostě problém revírů a myslím si, že v budoucnu bude hůř. Celkem rychle se rozmnožují. Nezbývá nic jiného, než rychle znova navázat, protože začíná pomalu poprchávat. Jsme zvědaví, jestli toto počasí zahýbe s rybami.

Je pomalu další den za námi a my máme na svém kontě několik ulovených ryb, ale žádná sláva, tak snad se to v dalších dnech zlepší. Láďa má před sebou poslední večer, protože je tu s námi pouze na 24 hodin. Zatím mu z nás přálo štěstí nejvíce, možná proto, že má s touto vodou velké zkušenosti.

Jarda

Je to tu, Jarda má krásný záběr, žádná rychlá jízda, swinger přilepený k prutu, špička se ohýbá směrem k vodě a z navijáku pomalu mizí vlasec. Vypadá to podle tahu na pěknou rybu, zdolávání trvá kolem 20 minut, a ryba není pod svitem čelovek stále vidět. Po dalších 10 minutách se ryba objevuje na hladině, vypadá to, že už má dost. Ještě poslední výpad a už je v podběráku. Je to opravdu krásný kapří chlapák. Probíhá vážení, váha se zastavuje na 16,5 kg. Ještě pár fotek a šup zpátky. Oliheň slaví opět další úspěch. Nicméně jdeme do spacáků.

Myslím, že je zbytečné popisovat každý den, strategie lovu zůstává celou naší výpravu stejná, věnovat se testování produktu BOSS 2. Přesvědčilo nás o tom i to, že jsme nějaké to větší množství boilie Carp Nektar dali na vyzkoušení správci vody Honzovi a ten na to měl záběr za záběrem, kde nespadl s váhou pod 10 kg.

Ta pravá rybačka začala v druhé polovině týdne. Mezitím se střídalo počasí, sluníčko, teplo, déšť, vítr. Jak je vidět, rybám to vůbec nevadilo. Měl jsem štěstí a začali mi celkem slušně brát amuři, velmi jim zachutnaly pelety RED – FISH a hlavně na mou novou taktiku lovu amurů, o té také v budoucnu napíšeme. Nebyli nikterak velcí, ale pro mě to byla nová zkušenost, protože amur je znám svou bojovností, hlavně když ucítí břeh.

amur

Ani kapři nezaháleli. Dokonce se mi povedlo překonat Jardova 16,5 kg kapra. Velký úspěch slavilo boilií CHERRY – SUPER CRAP v kombinaci s CARP NECTAR, kdy se mi povedlo zdolat 17,5 kg lysáka. Zkoušel jsem montáže, že jsem nastražil pouze jednu příchuť, ale nebylo to ono. Kombinace obou příchutí se osvědčila nejlépe.

Můžeme s Jardou říct, že boilies BOSS 2 se povedlo řádně na tomto revíru prověřit, a byli jsme nadšeni, jak funguje. V testování budeme pokračovat na dalších výpravách, které bychom chtěli ještě uskutečnit, vše záleží, jak bude čas.

tým

Za spolupráci s firmou CARPSERVIS děkuje