Jarní 3týdení zahájení

Úvod Diskuze Ostatní fóra Zprávy od vody Jarní 3týdení zahájení

• Toto téma obsahuje celkem 4 odpovědi. Do diskuze (4 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Fit a poslední změna proběhla před 13 roky a 11 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 příspěvků - 1. až 5. (celkem z 5)
  • Autor
    Zápisy
  • #254610
    superweb
    Účastník

Tak jako každý rok jsme i letos vyrazili v dubnu na první delší výpravu – od 19.dubna do 9.května. Nebyla to čistě rybářská výprava – spíše dovolená strávená u kamaráda na chatě v polabí prokládaná kratšími výpravami za kapry.
      Letos jsem bohužel musel 2x na pár dní do Prahy za prací – ale kolegové měli alespoň čas na odpočinek a pravidelné krmení vybraných fleků 🙂
      První týden byl takový “masovější” – 4, ke konci týdne dokonce 5 rybářů, z nich 1 skorozačatečník(byl s námi párkrát na soukromých revírech, letos první svazová povolenka) a 1 začátečník(první svazová povolenka, 1x s námi v zimě na pstruhovém soukromáku). Cílem tedy bylo především aby si zachytali. Povětšinou jsme tak prochytávali s feederem či plavačkou tůně a slepá ramena. Bylo celkem chladno, přesto se nakonec pár kapřích dorostenců, cejnů, plotic a sumečků každému podařilo vytáhnout.
      Druhý týden jsme zůstali již jen dva. Vzhledem k tomu, že se nám letos podařilo získat povolenku na jednu krásnou asi 8Ha místní pískovnu, kde jinak “cizince” moc nechtějí, volba byla jasná. Voda byla po nasazení navíc předchozí týden hájena, což bylo ideální na klidné prokrmení našimi nástrahami, které jsme poctivě každý večer prováděli. Asi 50 let stará pískovna musí skrývat neobjevené poklady – to si myslím dodnes, ačkoliv ten týden toho moc neukázal. Boiliesy a pelety popotahovali násaďaci, to bylo tak všechno. Nakonec jsme si celkem pěkně zaplavačkovali u břehu – množství 40 – 55cm kaprů za hodinu se pohybovalo v desítkách 🙂 – vedle nahozené kapráky semtam vydaly nějakou 50ku. Revír nezatracujeme – prý jsou tam přemnožení sumci a v létě až se násada “vychytá” by se mohl ukázat nějaký zdejší veterán. Včera když jsem odjížděl domů, byl jsem se tam ještě kouknout – kapři se tam vyhazovali pěkní, zvlašť kolem rákosem zarostlé mělčiny, asi už pomalu jdou do tření.
      Třetí týden jsem bohužel musel od pondělí do středy strávit pracovně. Plán zakončení našeho snažení byl jasný. Kolega bude každý den krmit naší starou oblíbenou pískovnu, kde jsme před 2 a 3 lety chytali krásné kapry do 12kg. Mým snem bylo vytáhnout znovu jednoho z mých favoritů – tehdy asi 11kg vážícího dlouhého(88cm) šupináče, anebo tehdy 12kg vážícího lysce.
      [album]505[/album]
      [album]506[/album]
      Docela mě zajímalo kolik tak může kapr na této vodě za 2 roky přibrat. Byly to pouze teoretické úvahy – šance na chycení té samé ryby na 7Ha pískovně, kde je kaprů poměrně dost, nebyla velká.
      Ve čtvrtek přijíždíme k jezeru. K našemu potěšení jsme zde naprosto sami a tak vybalujeme věci, nahazujeme a dokrmujeme. Tehdy jsme zde měli úspěch jen na 1 ovocnou příchuť, vše ostatní ryby ignorovali. Volíme tedy totéž, přihazujeme pár játrových pelet a ančovičkového boilie – co kdyby jim chutnalo i něco jiného. Přichází svěží jarní deštík a tak pod deštníky popíjíme pivko a čekáme co se bude dít.
      Deštík zesiluje v průtrž mračen a v tom se ozývá pomalou, ale přece jízdou můj hlásič s oblíbenou ovocnou kuličkou na konci montáže. Po záseku citím poměrně silný tah a první minutu se jen dívám na parabolickou akci mého 3lb prutu a mizející metry vlasce. Ryba to poté otáčí ke mě a tak dovíjím. Abych to neprotahoval, ještě parkrát jsem sledoval mizející vlasec z cívky a asi po čtvrt hodince byl kapr na podložce.
      První odhad byl, že bych konečně mohl pokořit 15kg hranici a že by se mohlo jednat o mého starého známeho lysce. Váha ukazuje 15,2kg, což bohužel po odečtení podložky posouvá můj osobák jen o kousek(z cca 13,5 na 14kg). Radost mi to příliš nekazí, alespoň mám 15kg hranici stále před sebou, navíc jsem stále více přesvědčen, že se jedná o starého známého.
      [album]507[/album]
      Ani po pokusu o detailní srovnání fotek si nejsem úplně jistý tím, že jde o toho samého jedince, kterého jsem vytáhl před 2 lety – ale ta podoba i míry napovídají tomu že by to mohl být on. Tehdy měl 84cm, 12kg, letos 87cm, 14kg. Na nepříliš chytané vodě podle mě adekvátní přírustek. Podle mlíčí na mém oděvu jde o mlíčnáka, který byl před výtěrem.
      Za zbytek výpravy přišlo několik kapříků do 7kg a kolega na játrovou peletu vytáhl 2 pěkně vypasené karasy kolem 45cm – takže si zvedl osobák alespoň u jiného druhu 🙂 A rovněž z játrové pelety mu spadl zřejmě pěkný kapr – že by starý známý šupináč? 🙂
      Každopádně vím, že jsem tam nebyl naposledy – jednak chci vidět dlouhého šupináče, ale především jsem přesvědčený, že skrývá i daleko větší ryby.

#254620
      basnak
      Účastník

Gratuluji ti k lysečkovi. Ono je škoda, že fotky a držení kapra není ideální pro srovnání totožnosti ryby. V druhém podání svým postavením skrýváš hodně detailů na rybě. Ale po prozkoumání hlavové části mám za to, že kapr je to stejný. A o to je to víc šťastnější shledání. 🙂
        PS: třeba příště přijde i ten šupík.

#254627
        Fit
        Správce

Taky se přidám ke gratulaci. Taky jsem to zkoušel porovnat a zřejmě to bude opravdu ten samý. Ale i kdyby ne, tak tam třeba máš alespoň více větších ryb 😉 . Třeba ještě časem uvidíš…

Jinak já jedu zítra taky konečně na ně, až do soboty nebo neděle…, tak už se nemůžu dočkat až přijedu domů ze školy a vyrazíme… 😎

#254629

#254631
          Fit
          Správce

[quote=”MartinLK”]tak to ti závidim a zároven držim palce lebo ja tento týžden ráno stávam o 6 do školy a domv sa vracám o 19.00 😀😀

No, já musím nuceně v tomto týdnu teď školu na pár dní vynechat 😆 😆 😆 . To víš, VŠ… Ale učení si tam stejně musím vzít, protože se mi blíží zkouškové a moc toho bohužel zatím neumím 🙁 . Takže tam asi bude pěkné studium, protože až se vrátím, tak hned píšu testy… 🙂

Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 příspěvků - 1. až 5. (celkem z 5)
          • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.