Nejhorší rybářská výprava!

Úvod Diskuze Ostatní fóra Zprávy od vody Nejhorší rybářská výprava!

• Toto téma obsahuje celkem 16 odpovědí. Do diskuze (9 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel supinna a poslední změna proběhla před 10 roky a 7 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 17 příspěvků - 1. až 17. (celkem z 17)
  • Autor
    Zápisy
  • #258653
    Účastník

Nevim ani jak Vám popsat své zážitky z mé poslední rybářské výpravy. Každopádně se jedná o tu nejhorší výpravu kterou jsem bohužel kdy zažil. Rozhodli jsme se s kamarádem zajet na týden někam na kapry. Jelikož bydlíme v Praze a nemáme osobní auto, museli jsme si zařídit odvoz a neměli jsme mnoho možností kam vyrazit. Vybrali jsme si to nejbližší dostačující místo a to na Berounce 1 u přístavu Radotín. Můžete se zde podívat na mapu, byli jsme hned v tom rohu cca 20 metrů od zdi.

Koupili jsme si 5kg LK Baits Euro Economic 18mm příchuť Sweet Pineapple a plovoucí boilie od Mikbaits příchuť Pikantní Švestka 14mm. K tomu také 3kg kukuřice.

Průběh výpravy
      Neděle 25.3.2012
      Přišli jsme se pouze podívat na místo a zakrmili jsme zbytkem všech starých boilies z minulých výprav co nám zbyli. Také jsme si tam změřili hloubku (pouze ze břehu pomocí prutu atd…), pohybovala se kolem 2-3m což nám přišlo super.
      Pondělí 26.3.2012
      Přijeli jsme kolem 16 hodin a vykrmili jsme 1/3 kukuřice a 1kg LK Baits boilies. Skoro jsme ani nerybařili, ten den jsme měli hodně práce se ukempit.
      Úterý 27.3.2012
      Ráno kolem 8:00 jsme zakrmili další kilo boilies. Odpoledne jsme po té zakrmili 1/3 kukuřice. Na vlas jsem dal klasicky jednu kouli a na druhý prut jsem si udělal panáčka z plovoucího boilies a obyčejný koule. Přehazovali jsme každý 4 hodiny a na PVA jsme dávali dalších 7 koulí. Celý den ani ťuk, rybáři kolem ale aktivně chytali, měli často záběry a tahali menší kapry 30-40cm. Na co rybařili jsem moc nezjišťoval, ale určitě to nebylo boilies, nejspíš nějaké klasiky.
      Středa 28.3.2012
      Opět jsme ráno zakrmili boilies, tentokrát už jen 1/2kg a stále jsme přehazovali jednou za 4 hodiny s tím, že dáváme na PVA 7 koulí. Také jsme vykrmili zbytek kukuřice. Celý den na boilies ani ťuk, tak to kamarád nevydržel a převázal jeden prut na krmítko a chytal na kukuřici a různé foukačky. Za ten den chytil jednoho kapra kolem 40cm, který byl ihned vrácen vodě. Pak ještě dorazil jeden menší, který se ale strhl kousek od břehu. Měl víc záběru, ale od té doby mu už nic na krmítko nepřišlo.
      Čtvrtek 29.3.2012
      Jelikož nám doteď vůbec nic nebralo, tak jsme se rozhodli, že už nebudeme krmit boilies, ale budeme ho dávat pouze na PVA jako doteď 7 koulí. Zkoušeli jsme dávat na vlas i staré boilies z minulých výprav, zkoušeli jsme i pouze plovoucí boilies, dokonce jsme zkoušeli okrájet boilies, ale bohužel žádné naše změny nepomáhali.
      Pátek 30.3.2012
      Stále nic, krmení opět probíhá pouze přes PVAčko.

Dorazili na kontrolu povolenek dva policisté. Asi je na nás někdo zavolal, lidé kolem si nejspíš mysleli, že jsme nějací bezdomovci, protože kdo by proboha spal u vody v takové zimě a na tak neobvyklém místě. Doklady jsme samozřejmě měli v pořádku. Na kopci jsme měli bivák, o velikosti 3x3m a vzhledově vypadá spíš jako velký stan, nemá ovšem dno a je to prostě neobvyklí bivák. Řekli něco ve smyslu, že je někdo na nás upozornil, že tu stanujeme. Tak jsme jim vysvětlili, že je to bivák. Pochopili, že je to bivák a už se na to dál nevyptávali. Všimli si, že máme u stromu, kde byla jamka naházené odpadky. Většinou to tak děláme a na konci výpravy vše důkladně uklidíme a dokonce uklízíme odpadky po ostatních. Naše moto je zanechat místo kde jsme rybařili čistější než jaký bylo před naší návštěvou. Policisté nás upozornili na naše odpadky, řekli jsme jim, že se opravdu nemají čeho bát, že to po sobě samozřejmě vše uklidíme. Pochopili, že jsme poctivý rybáři a máme vše v pořádku, tak se rozloučili a šli pryč.

Už jsem neměl sílu nic zkoušet, tak jsem všude dal boilies kterým krmíme a nahodil na nějakých 5 hodin. Po přehození jsem se rozhodl tentokrát PVAčko nedávat a ani neměnit boilies co tam mám. Nahodil jsem se vší silou co nejdál dokážu a nechal jsem to tam takových 8 hodin. Po osmi hodinách přišla jízda. Vytáhl jsem kolem 20:00 60cm kapra. Měl jsem radost, to určitě. Byla to první jízda a navíc na boilies. ALE…
      Sobota 31.3.2012
      Od rána opět nic. Zkoušíme nyní už pouze krmné boilies. Vše bez výsledků. Snažíme se doufat v to nejlepší a ještě to nevzdáváme.

V poledne dorazil “pán” porybný, bylo mu něco kolem 50 let. S nasraným pohledem oznámil, že je od rybářské stráže a ukázal nám doklad. Ihned požadoval rybářské doklady. S úsměvem jsem mu je podal, mrknul na to a chtěl po mě občanský průkaz. Tak jsem ho běžel hledat a po chvíli jsem mu ho donesl. Prohlídnul rybářské doklady i u kamaráda. Vše samozřejmě opět v pořádku. Prohlížel si naše doklady a po chvíli řekl “takže pánové, tímto vám odebírám rybářské povolenky…”. Naprostý šok, v tu chvíli jsem se samozřejmě ihned zeptal z jakého důvodu to je.
      1. Prý rozděláváme oheň – lež, měli jsme pouze gril.
      2. Prý se nesmí stanovat ani bivákovat na místech, které k tomu nejsou určeny. Něco ve smyslu ať si najdem nějaký camp. Podle mého názoru ani nevěděl co je to bivák.
      3. Plachta. V pátek večer jsme pověsili plachtu jelikož hodně pršelo a my jsme chtěli zůstat alespoň částečně suchý. Každý roh plachty jsme zavěsili provazy za nějakou pevnou větev stromu. Říkal, že tímto ničíme stromy, přitom jsme vše upevnili bezpečně a ohleduplně k přírodě.
      4. Největší problém pro něj byli ty odpadky! Slušně jsme se mu snažili vysvětlit, že to po sobě uklidíme a že se opravdu nemá čeho bát. Ukázali jsme mu celou roli pytlů na odpadky kterou sebou pravidelně vozíme a vysvětlili jsme mu náš pohled na odpadky v přírodě a jak se vždy snažíme uklidit i staré odpadky v okolí po ostatních rybářích.

Vše si nafotil a byl na nás velice nepříjemný a bylo vidět, že ho na nás asi musel někdo zavolat, jelikož přišel pouze za cílem nás zničit. Zavolali jsme policii, jelikož jsme byli opravdu zoufalí a nevěděli co máme dělat. On nám zrovna vypisoval nějaký papírek. Já ho žádal aby mi vysvětlil, kde je psáno, že se nesmí stavět bivák na tom místě kde jsme. Co je špatného na mém biváku? Jen to mě zajímalo, jelikož jsem za to dal dost peněz tak jsem fakt nechápal. Snažil se to nějak zakecávat ale pak řekl, že by bivák neřešil, ale že mu jde hlavně o ty odpadky. Nedokázal prostě pochopit, že nejsme prasata a vše po sobě uklízíme a ta největší ironie je, že dokonce po každý uklízíme i po ostatních. Všiml si, že mám ve vezírku toho kapra co jsem chytil v pátek. Hned se radoval, že ho nemáme zapsaného a řekl to i nahlas. Měl ale smůlu, měl jsem ho zapsaného a vše bylo v největším pořádku. Když pochopil, že je vše v pořádku, řekl, že musím rybu pustit, jelikož už nemám povolenku a řekl “MÁM NYNÍ PRÁVO SI DOKONCE TU RYBU VZÍT, ALE NEUDĚLÁM TO”. To nás celkem dostalo, ale neznáme dobře zákony tak jsme nic neřekli a rybu jsem musel pustit. Bylo na něm ale vidět, že přítomnost policie se mu moc nelíbí, tak to chtěl zakecat, abychom jí vůbec nevolali. Řekl, že soudní potyčky má zmáklý a neměli bychom šanci. Něco ve smyslu, že když se s ním budeme soudit tak nás zničí. Více méně nám vyhrožoval. Řekl, že zatím nic nenapsal do povolenky, ale kdyby tam něco napsal, tak už nám tu povolenku nevrátí, ale takhle stále máme šanci se na svazu domluvit. Když dorazil policista, ani neměl záměr nám pomoci, pouze něco sepsal. Nezná rybářský zákony, tak přikyvoval porybnému. Dokonce možná dostaneme pokutu za znečisťování životního prostředí ve výši do 50000kč. Nedokázali jsme se ubránit! Prostě to nešlo, ten člověk to prostě nechápal nebo spíš naopak nechtěl pochopit. Chtěl nás zničit, ale opravdu nevím proč.

Nejspíš jsme někomu zasedli místo. Možná jsme byli občas i hlučný, ale nikomu jsme nemohli vadit. Ostatní rybáři byli dál od nás a na rozdíl od nás jim to neustále bralo! Nikdo si osobně nestěžoval, ale někdo po nás musel určitě jít. Poslali policisty ty nic nezmohli, jelikož bylo vše v pořádku a pak poslali “terminátora” který nás tak brutálně rozložil, že fakt nevím, jestli se vůbec k rybařině ještě někdy vrátím. Traumatizovalo nás to opravdu hodně! Jsme týden na nepohodlným místě, vůbec nám to nebere, je hrozná hrozná zima. Pak jsme se dokonce jeden den spálili od sluníčka a pak byla zase mega zima takže jsme byli spálený a zmrzlý zároveň. Pak jsme zas stále mokly. No prostě opravdu nejhorší rybařina a to musíte uznat i Vy.

Píšu ihned co jsem dorazil domů, jsem v hrozným šoku! Určitě jsem na hodně věcí zapomněl a také tu budu mít určitě spoustu hrubek, ale to opravím časem. Jsem opravdu unavený a zničený, dokonce jsem si nedal sprchu, jelikož napsat sem byla pro mě priorita. Teď jen doufám, že mi na to napíše co nejvíc lidi svoje názory. Ocenil bych i připomínky k samotnému rybaření, kde jsme asi mohli dělat chyby apod. Děkuji za každý příspěvek. Doufám, že nám dají povolenku na svazu zpět!

#258654
      Správce

Zdar, tak to mě moc mrzí teda 🙁 . Z těch kaprů si nic nedělej, to se někdy stává, taky je ještě brzké jaro a na řece to není jen tak. I ten šedesátník je úspěch, neber to jako propadák, co se týče úlovků.

Jinak si myslím, že toho porybného na vás někdo samozřejmě úmyslně zavolal, museli jste někomu vadit… Fakt hrůza, je dobře, že jste zavolali policii, taky bych to udělal.

Co se týče těch odpadků, tak mi to je jasné… Ale preventivně bych to raději dával příště ihned do nějakého pytle a měl to schované, protože to může zbytečně dráždit, chápeš, jak to myslím…

Plachta, to nevím, jak to je, ale asi bych to raději taky příště nepoužíval…

Bivak by měl být v pořádku…

Pochopil bych, kdyby vám chtěl vzít papíry třeba za to, že chytáte mimo povolenou dobu, ale tohle… Evidentně přijel s cílem vzít vám papíry… 🙁 . Když přijde nějaký takový “porybný”, tak si důvod bohužel vždycky nějaký najde, když bude chtít… Jedině prostě hned volat policii a řešit to s nimi… A co ti policajti, bude se to nějak řešit? Povolenky vám podle mě vrátí, nechápu, že je mohl vůbec sebrat, pokud je to tak, jak říkáš…

PS: Nenechej se znechutit, i když to jde hodně těžko 🙁 . Příště už bych tam teda taky nejel…

A díky, že jsi to sem takhle napsal.

#258655
        Účastník

No mě ani moc nevadilo, že to nebralo, užíval jsem si klidu u vody, ale ten “pán porybný” mě fakt zničil. Určitě budeme bojovat a získáme povolenky zpět, jelikož na tom svazu jsou normální lidi, ale štve mě to nejvíc! Už tam určitě nikdy nepojedeme. Co se policie týče, tak fakt nevím jak to dopadne a ani nevím co si zapsal, jelikož jsem byl hrozně v šoku z celé této záležitosti. Vím, že sepsal údaje z občanského průkazu ode mě a od kamaráda a také od toho porybného. Bojím, se že ta policie vůbec nepomůže a jen od ní zbytečně dostaneme pokutu za znečišťování životního prostředí a to by mě hrozně moc naštvalo.

Doufám, že se do této debaty zapojí co nejvíc lidí. Fakt by mě zajímalo, zda se Vám něco podobného stalo a jak na takovýto porybný. Má vůbec takové pravomoce? Jak je to s tím bivákem, je možný že na území města Prahy se nesmí stavět ani bivák? To mi přijde jako blbost! Co se odpadků týče tak od příště je určitě budeme již od začátku skládat do pytlů na odpadky.

#258656
          Správce

Myslím si, že žádnou pokutu nedostanete… Jak vám dokážou, že jste tam ty odpadky naházeli vy… To asi jenom strašili si myslím, to tak horké nebude. Věřím Ti to znechucení, je to škoda, že se tohle u nás děje. Ale jak jsem říkal, příště bych dával pozor na tu plachtu i na ty odpadky, lepší být co nejvíce nenápadný a co nejméně na sebe upozorňovat. Ale myslím si, že tohle je vážně moc… Držím palce, ať to dobře dopadne 😉 .

#258657
            Účastník

Budu sem psát každý nový info co k tomu dostanu. Doufám, že to dopadne dobře. Ale ty pravomoce porybného se mi moc nezdají! Nechápu jak mě může donutit pustit rybu kterou jsem chytil den před jeho příchodem a pak mi ještě říct, že má právo si jí vzít domů a sníst. Prostě nechápu, jsem zvědavý co mi řeknou na svazu. Nejlepší by bylo kdyby tu napsal někdo kdo by toho člověka znal a mohl mi vysvětlit proč se chová jak se chová…

#258658
              Správce

Jo, tohle jsem taky ještě nikdy neslyšel. Chtělo by to, aby sem k tomu napsal něco nějaký porybný. Já jsem naštěstí nikdy s porybným ještě problém neměl… Musím to zaklepat. Info dávej, aspoň budou vědět ostatní…

#258659
                legio
                Účastník

Pokud ti můžu poradit tak jak psal FIT uklidit odpadky a schovat ale pokud se chceš chránit při příjezdu si všechno okolí nafoť a pokud to neudělala policie tak vám nemůže nic dokázat a pokud nebyl přestupek sepsán na místě a nebyl vám dán podepsat melo by to byt OK ještě máte možnost se informovat na Městském Úřadu jestli tam někdo podal podnět na šetřeni pokud ano tak se o to začněte zajímat aby jste potom nebyly překvapení za co vám chcou napařit pokutu. Ještě k té rybě pokud jsi ji mel řádně zapsanou nemá právo ti ji odebrat ani tě přinutit ji pustit protože jsi se nedopustil žádného přestupku proti rybářskému řádu

#258660
                  marduk
                  Účastník

Tak to je fakt smola narazit na takeho typka 🙄 Neviem kde prisiel na to,ze ti moze tu rybu zabavit,ked si ju mal zapisanu,tak myslim ze ta ani nemal nutit ju pustit,kedze sa zapisuju privlastnene ulovky…Clovek aby mal fakt nastudovany cely rybarsky poriadok,aby sa vedel branit takymto “porybnym”.
                    Ohladom tych odpadkov je to jasne,treba to davat hned do vreca,aby nemali ziadnu zamienku na porusenie poriadku.
                    Drzim palce s povolenkami 😉

#258661
                    V.S.
                    Účastník

Narazit na take hovedo teda nieje ziadna sranda.Nastastie u nas ma rybarska straz trochu ine vystupovanie.Nesretol som tu nastastie ziadneho podobneho s takym bozskym komplexom.Takto pred necelim rokom som bol s bratom na jednom malom rybnicku.Dva tyzdne do predu sme si vycistili miesto ja som tam nasledne chodil krmit a potom sme sa vybrali na ryby.Natiahli sme plachtu ma stromy rozlozili vsetky veci a zacali lovit.Za hodinu som mal na brehu 5 kaprov od 50 do 60cm a brat asi 2.
                      V tom ma napadlo ze sme este nemali kavu tak ze ju idem uvarit.Zistil som ze varic zostal doma ale kedze som mal na tu kavu strasnu chut vykopal som malu jamku v primere mozno 20cm nalozil drievka zapalil atd. proste som spravil tu kavu.O nedlho prisla rybarska straz.Skontroloval doklady a potom povedal ze videl dym ze kde sme mali ten ohen.Vysvetlil som mu ako to bolo s tou kavou a ze ohen som mal vo vykopanej jamke.Na to ma upozornil ze je tam manipulacia s ovorenym ohnom zakazana a nech si druhy krat varim kavu na grile alebo nech ten ohen zalozim aspom v nejakom krnci.Samozrejma som len prikyvoval ved mal pravdu trochu sme este pokecali a pobral sa dalej.Plachta mu vobec nevadila aj ked mala 4x3m.Proste pristup otoceny o 180 stupnov oproti tomu co si popisal.Fakt neviem co by spravil ako prve keby som stretol takeho kretena ako ti ale urcite by som mu to dal vyzrat (akymkolvek sposobom) len aby si zapamatal ako sa ma jednat s ludmi.Drzim palce ohladne tych papierov.

#258663

#258664
                      Účastník

Díky chlapy za podporu. Doufám, že ty povolenky dostaneme zpět. Na svazu jsou celkem normální lidi tak máme stále naději.

[quote=”dedekk”]Že toho porybného na Tebe někdo poslal, to se domnívám, že je zřejmé. Chybu ovšem také hledej ve své maličkosti. Tak jako každý řidič má nastudovanou vyhlášku o silničním provozu, tak by měl také každý rybář znát RŘ a případné dodatky. Mimo jiné by jsi se dočetl, že na lovném místě máš uklidit. V tvém případě, který popisuješ, že jsi odpadky dával volně někde do díry pod strom, mohu se též domnívat , že jsi založil černou skládku odpadu. Řečičky typu já jsem hodný dědečku, já to uklidím, to neberu. Už Ti to zde bylo doporučeno. Vytáhní igelit. pytel a dávej vše tam. Vyhneš se tím dalších zbytečných problémů, které může kterýkoliv porybný vyvolat. Je nesporné, že jsi byl zcela neoprávněně přinucen pustit zasakovaného kapra. K tomuto nebyl žádný legální důvod. O odebrání povolenky jsi dostal zajisté doklad a zajisté tak víš jméno osoby, která povolenku zadržela. Za sebe, Ti ještě doporučím, aby jsi si sehnal příručku rybářské stráže a tu řádně nastudoval. Potom budeš možná vědět vic, než někteří porybní a můžeš se bránit. Závěrem jen to, že srážka s blbcem, je ta nejhorší. Nedej se otrávit hned na začátku sezóny. Přeji hodně úlovků.

Odpadky jsme neměli nikde pod stromem, ale prostě u stromu byl důlek a tam jsme je měli. Nebyli nijak zamaskováný, takže to nebylo nijak schovaný jako nějaká černá skládka. Příště to samozřejmě budeme dávat ihned do pytlů. Člověk se z chyb učí, ale věřím tomu, že i kdybychom měli v pořádku odpadky, tak by nám ty povolenky vzal i přesto vše. Něco by si vymyslel když tak jiného. Navíc si dovolil do toho papíru co jsme dostali napsat že jsme rozdělávali oheň, což není pravda, měli jsme tam gril a sebou dřevěné uhlí. Také ten bivák se mi nezdá, myslím, že máme právo stavět bivák kdekoliv u vody kde to není zakázaný nebo přímo napsaný v rybářském řádu u konkrétního revíru.

#258704
                        zadar
                        Účastník

Rybářská stráž nemá pravomoc tě buzerovat kvůli bivaku, na to musí mít sebou cajty, nebo alespoň měšťáky. Pojem bivak je naprostá kravina, prostě stan, to nevokecáš, jestli to má podlahu, nebo nemá je úplně jedno. Takže největší problém vidím v těch odpadcích, ty jednoznačně patří do pytlů. Dneska je to s bivakováním problém,prostě po tom jdou a to všude. Když si policajtí usmyslí, že tam nemáš co dělat, tak s tím nic neuděláš, kdyby jsi se rozkrájel.

#258705
                          uhlir.standa
                          Účastník

Odpadky je kapitola sama pro sebe a jednoznačně kluci udělali chybu a pokutu zaplatí a povolenku jim sebral oprávněně (za odpadky). Ve chvíli kdy narazí na normálního porybného,tak jim nechá vše posbírat a zkontroluje je později ještě jednou či vícekrát a pokud někde něco leží , povolenku sebere.
                            Co se týká bivakování,tak se pravidla poměrně silně přitvrzují , viz. např. Orlík a spousta dalších revírů. Pro svůj klid je docela úspěšná následující metoda jak předejít případným problémům:
                            – zjistit si podmínky na revíru kam se chytám na výpravu
                            – zjistit si majitele pozemku u vody, ne vždy je to povodí, lze podle katastru na netu,nebo na příslušném obecním úřadě
                            – pokud je to soukromá osoba,tak jej slušně požádat i byť za úplatu o svolení využívat pozemek na dobu co tam budete, většinou svolí bez problému
                            – pokud je majitelem stát,tak na obecní úřad písemnou žádost, dobré je si tam zavolat a domluvit se, případně tam zajet
                            – papír vám většinou dají bez problémů,ale musíte se k nim slušně chovat – trocha pokory (je to úřad), hodně slušnosti a žádná arogance ve smyslu “já jsem PAN rybář a vy se “pokakejte” )
                            – pokud je to povodí, tak je výsledek vždy nejasný,ale pokud není výslovný zákaz, většinou záleží jen na přístupu toho koho žádáte
                            Ja už toto několikrát praktikoval a zatím jsem nikdy nebyl vykázán k šípku a povolení k bivakování i s podlážkou jsem získal.

Obdoba platí pro návoz vybavení – pokud je přístupová cesta se zákazem, je dobré zavolat na příslušnou městskou policii a informovat je o tom,že jedu tam a tam chytat a požádat je zda je možno využít přístupovou cestu k návozu s tím, že vozidlo převezu po vyložení mimo zákaz. Někdy budete mile překvapeni a poradí i místo kde můžete vozidlo nechat (mnohdy i v zákazu) a nebude vám hrozit vykradení.

Je to vždy jen o domluvě , slušnosti a troše času,který tomu věnujete a můžete v klidu bivakovat. Dobré je před postavením bivaku místo nafotit,nebo nafilmovat malou sekvenci a to samé udělat po ukončení výpravy.

Třeba tahle rada někomu v budoucnu ušetří povolenku v čistírně a pěkné peníze v peněžence.

#261199
                            Účastník

Weider: Jak to dopadlo???

#261201
                              Účastník

Papíry jsme dostali zpátky celkem bez problémů. Od té doby jsem na rybách nebyl.

#261202
                                Účastník

Tak to je škoda, že nechodíš 🙁 Evidentně jsi na kaprařinu úplně nezanevřel, když jsi na kaprařském webu zareagoval za půl hodiny… 😉

#261203

😉

Aktuálně je na stránce zobrazeno 17 příspěvků - 1. až 17. (celkem z 17)
                                  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.