Úvod Články Jezero Vrbenský – léto 2006

Jezero Vrbenský – léto 2006

V neděli 31.7.2006 asi v 15 hodin jsme přijeli na jezero Vrbenský s velkými plány, a to konečně překonat smůlu, která nás pronásleduje již asi třetí výpravu na tomto revíru, kde jsme vždy za cca 3-4 dny vylovili pouze 4 až 8 kaprů, z nichž největší měřil kolem 75cm.

Sice jsme vždy dostali na udici velkou a těžkou rybu, ale buď špatné háčky, nebo řasy či stromy pod vodou nás vždy připravily o velký úlovek.

Neváhali jsme tedy a ihned po přivítaní se správcem jezera jsme objeli vodu a vybalili všechny věci z auta, tak abychom je mohli přenést přes les na naše lovné místo. Na toto místo jsme měli možnost se dostat i lodí. Ale obávám se, že při volbě tohoto způsobu dopravy bychom tam jezdili ještě do dnes!

Netrvalo dlouho a všechny věci jsme měli již přichystány a připraveny k lovu. Zbývalo jenom naskočit na loďku a prozkoumat naše lovné místo s pomocí echolotu a vyčistit dno ocelovou kotvou, kterou jsme si před odjezdem zhotovili. Naštěstí dno jezera bylo čisté a nebyly zde žádné cizí vlasce ani šňůry, které by zde mohly zůstat od předchozích rybářů. Asi 80m před námi bylo velké množství stromů pod vodou a podle informací od správce, každý měsíc navštěvují jezero potápěči, kteří důkladně pročistí dno jezera. Kolem 20-té hodiny jsme konečně nahodili a netrvalo dlouho a byl tady první záběr a s ním i kapr 75cm. Následně na to v hodinových intervalech až do 4-té hodiny ranní jsme zdolali několik kaprů (cca 20 kusů), 7přičemž největší z nich měřil opět kolem 75cm. Kolem 5hod. se vše uklidnilo a my jsme unavení a vyčerpání konečně mohli ulehnout ke spánku. Náš spánek ale netrval příliš dlouho a kolem 7hod přišla opět zběsilá jízda a já musel vystartovat ze spacáku a bojovat. Pak přišlo asi ještě 6 záběrů a opět kapři kolem 75cm. Kolem 9hod nastal opět klid a my mohli pokračovat v odpočinku. Další záběry přišly převážně v období od 13hod do 19hod a večer opět asi od 22hod do 4hod. A tak to šlo celý týden, jeden kapr za druhým a velikost úlovků se neustále zvětšovala.55

Ve čtvrtek už jsme toho měli oba opravdu plné zuby a naše myšlenky se ocitaly někde doma v příjemně vyhřátém pelechu nebo ve sprše, která nám chyběla asi nejvíc! Ale co nás velmi potěšilo byla informace od správce, že se v blízké budoucnosti na jezeře plánuje sprcha. Ale pro tento den jsme se rozhodli, že se trochu prospíme a nabereme nové síly. Vstávali jsme až někdy kolem třetí hodiny odpolední, kdy jsme si v klidu připravili oběd a na několik hodin ještě trochu odpočívali jen tak u vody. Zavážení jsme zahájili až kolem 19hod. Asi ve 22hod. měl můj kolega (Josef Kadlček) jízdu a po krásném 20min. boji zdolal svůj osobní rekord, a to krásného lysce 90cm a 12kg (opět boilie játra – Chytil). Naše dobrá nálada se značně zvýšila a s velkou radostí jsme chytali celou noc. Zdolali jsme ještě dalších cca 15 kusů kaprů od 70 – 85cm a mimo to ještě Josef vylovil jesetera 100cm (opět boilie játra – Chytil).

Celkem jsme zdolali cca 450kg/74kusů ryb a největší kapr měl 93cm/17,40kg, kterého jsem ulovil v úterý v 6:30 ráno na boilie játra. Velmi dobře fungoval i tygří ořech, na který jsme měli taky hodně záběrů.

Podle mého názoru jsme přišli asi ještě o 30 dalších ryb, které jsme vyhákli díky velkému množství řas, kterých bylo na dně opravdu hodně a někdy zasahovaly až do výše 1m. Často se stalo, že pokud ryba minula řasy, tak si to pro změnu 8nasměrovala do nejbližšího křoví, které bylo jako stvořené pro úkryt velkých kaprů.

Ještě musím zmínit počasí, které nám opravdu vyšlo na výbornou. Ještě v den odjezdu ukazoval teploměr na Moravě kolem 37°C (tato teplota trvala snad 3 týdny zpětně). Ale když jsme přijeli na Jezero Vrbenský, tak byla teplota kolem 32°C a každý den stále klesala až na neuvěřitelných 16°C, které jsme naměřili v pátek v 11hod dopoledne.

Na závěr bych označil naši rybářskou výpravu za nejúspěšnější, jakou jsme kdy poznali a s velkou radostí jezero Vrbenský navštívíme zase na jaře.