Úvod Články Pachuť úspěchu

Pachuť úspěchu

Je neděle, mně končí druhá denní směna, a to znamená odjezd na tři noci k vodě. K té jsem dojel okolo 19 hodiny, rychle jsem nakrmil zvolené místo, sestavil pruty a nedočkavě nahodil.

Na jeden prut jsem nastražil moje oblíbené boilie Bio Big Fish – Green Crab, na druhý prut jsem dal Redfish/Liver-Švestka. Jako první krmnou dávku jsem nakobroval od každého druhu asi 1kilo boilie. Ke každému nastraženému boilie jsem přidal pop-up stejné příchutě a pár půlek boilie v PVA. Počasí se netvářilo moc příjemně, spíše než jaro počasí připomínalo podzim. No hnus.

První noc jsem byl bez záběru, druhý den se trošku oteplilo, ale silný vítr fučí a fučí, přes den zase nic. No uvidíme, co přinese druhá noc. Následující noc se opět nic neděje, až brzké ráno konečně přinese záběr. Už při lehkém záseku cítím těžší rybku, nakonec končí v mém podběráku krásný kapřík. Po odvážení saku váha ukazuje rovných 13,5 kg. Krásná, zdravá čistá ryba, která se nechala opět zlákat na Bio Big Fish-Green Crab. Hurá! Letos z této vody, mé domovské svazové vody, první nad 10 kg. A to tu už mám od sezených asi 13 nocí.

Radost nad ulovenou rybou byla obrovská a doufal jsem, že se to snad rozjede. Tak napíchnout další kouli a šup tam s tím. Další záběr došel odpoledne, takzvaný poledňák – přesně ve 13 hodin. Hned po záseku si to ryba štrádovala do leva, cítil jsem, že to bude lepší ryba než první kapřík, když jsem rybu začal otáčet, tak se mi asi po 5-ti minutách vypíná. Bohužel se vypnula, tam kde se to stává dosti často, a to z důvodu mělčí vody. Byl to pro mě hrozný pocit, asi každý ví, o čem mluvím. Vztek, beznaděj, no hnus :-(. Ale nedá se nic dělat, musím bojovat dál. Jak říkám: ,,Každý neúspěch tě posílí a dělá z tebe lepšího rybáře“. Na to jsem poslal SMS svému dobrému kamarádovi Františkovi „Zajdovi“ Zajíčkovi a sdělil mu svoji anabázi se ztracenou rybou. Jako správný kamarád mi odepsal: ,,Klídek kamaráde, dojde jiný“. A to mi dodalo další sílu, abych makal dál.

Jen ten čas výpravy se krátí, ale napadl mě ďábelský nápad, že zavolám do práce, sdělím jim, že bych potřeboval dovolenou. Prodloužení výpravy mi vyšlo do soboty, a řekl jsem si, že musím prostě ještě něco vydloubnout.

Další den jsem bez záběru, opět se změnilo počasí, dost se ochladilo a začalo na dva dny pršet. Po dobu deště jsem byl uvězněn ve svém bivaku a přemýšlel, jak donutit kapříky k dalším záběrům. Na to jsem chytl jednoho menšího kapříka, odhadem 8-9 kg a krásného tlouště…
Konečně první večer, kdy nefouká ten studený vítr. Hladina se úplně zklidnila a ryby se konečně začaly ukazovat a projevovat svoji aktivitu. Tak snad mi další změna počasí něco přinese. Nenechal jsem nic náhodě a nástrahu jsem jim trochu vytunil:

Na Bio Big Fish – Green Crab, jsem nakápl čistou esenci Green Crab a zabalil do pasty Bio Big Fish. To samé jsem udělal u druhé montáže, jen s tím rozdílem, že jsem nakápl esenci Švestka, ale zabalil do odlišné pasty a to M3.

A to se asi kapříkovi zalíbilo. Kapřík měl odhadem 8kg, šupík. Nic velkého, ale radost z úlovku byla jako vždy obrovská. Alespoň jsem si na něm opět vyzkoušel práci se samospouští, protože na mém foťáku je pouze 10 s samospoušť a jak uznáte, to není žádná sláva :-). Alespoň je nějaká památka. Do rána zdolávám ještě jednoho kapříka, stejné váhové kategorie.

Je čtvrtek, odpoledne přijíždí kamarád „Zajda“, který zde bude do neděle. Po přivítání kolegy a sdělení informací „Zajda“ nahazuje své pruty. Společná kávička s kolegou vždy chutná lépe než samotnému. V tom mi volá kamarád a sděluje mi HROZNOU ZPRÁVU, kterou bych v životě nečekal a dost mě to odrovnalo. Sděluje mi, že nám umřel kamarád, dobrý kaprař a hlavně dobrý člověk David Margold. Bylo mu pouhých 39 let. Dostal infarkt a sanita bohužel dojela pozdě. V ten okamžik jsem myslel, že pojedu a ukončím lov. Je to pro mě a všechny naše kamarády zdrcující zpráva. Musel jsem si otevřít láhev rumu a se Zajdou jsme ji na jeho památku vypili.

Tímto bych chtěl říct: „Davide Kamaráde můj, budeš mi moc chybět WONAMULO“. Ale jak jsem znal Davida, rozhodně by nechtěl, abych ukončil lov, ale abych pokračoval dál. Proto jsem se rozhodl zůstat do konce a na večer tam ty klacky naházel. Do rána se mi povedla krásná ryba 11 kg, šupík na Bio Big Fish – Green Crab.

Je pátek a já mám před sebou poslední noc. A vypadá to, že i slibnou. Ráno v 5 hodin zdolávám kapříka 11, 5 kg, opět na Bio Big Fish + Dip Bio Big Fish. Paráda!

Je opravdu vidět, že tato směs v kombinaci s esencí Green Crab kaprům velice chutná. Důkazem byl další kapřík v 15 hodin – 9,5 kg a v 17 hodin krásný šupík s váhou 15,8 kg. Uvidíme, jak to pojede dál. Koule na krmení ještě zalévám Spod Juicem opět Bio Big Fish. Do konce výpravy zůstalo score na nule. Opět jsem se přesvědčil o skvěle fungující směsi Bio Big Fish. Přišel čas, který nikdo z nás nemá rád, a to balení a domů…

PS: Tím to bych chtěl ještě sdělit všem příbuzným Davida Margolda upřímnou soustrast. Bude nám všem moc chybět!