Úvod Články Prázdninový výlet za kapry

Prázdninový výlet za kapry

Po měsíčním rybářském půstu konečně vyrážíme na kaprařskou výpravu. Vybrali jsme si jednu menší svazovou pískovnu ve středních Čechách. Jedná se celkem o těžkou vodu, jelikož se zde hloubka až na pár výjimek pohybuje okolo 11 metrů, je velice těžké, najít zde nějaké zajímavé místo na dně. Po příjezdu k pískovně nás přivítal krásný pohled na vodu a nikde ani noha… (v dnešní době na svazovém revíru téměř nevídaná scenérie).

Člunem jsme všechny naše věci převozili na vytipované místo k menšímu lesíku. Po sestavení bivaků jsme konečně umístili naše „bitevníky“ do stojanů a navázali koncové montáže. Jako nástrahy jsme použili boilie firem Carp Zoom – příchuť Banán 20mm a boilie Carp Servis Václavík ze směsi profi – Red Faktor Mrtvý korýš a Boilie set Losos/Sardinka půměrů 20mm, 24mm a 30 mm. Jako lovná místa jsme vybrali dvě lavice v 5-7 metrech. Na obě lavice jsme vyvezli po třech prutech s PVA, přihodili ke každému asi 0,5 kg boilie s peletami a čekali, co se bude dít…

pohled na pruty

První večer záběr nepřichází. Druhý den ráno opět vyvážíme montáže, ale celý den jsme bez záběru. Ve 23:55 přichází plynulá jízda na můj pravý prut – zdolávám bezmála 70ti cm šupináče, vážícího 4,5 kg. Úspěšnou nástrahou se stal Red Faktor Mrtvý korýš v aminokomplex dipu borůvka. Snad začnou jít, říkáme si…

úlovek

Třetí den ráno nás probouzí asi 60-ti cm kapřík, kterého pouštíme rovnou zpět. Během dne máme asi tři záběry od podobných ryb, kterým zachutnala příchuť losos/sardinka a banán. Před jedenáctou hodinou večer přichází pěkný záběr Petrovi. Zdolává pěkného šupiho 5,5 kg na dvě koule „korýše“. To je však pro dnešek všechno.

Další den se mohutně rozežrali kapříci v rozmezí od 50 do 65 cm – zdoláváme jich asi 8. To pokračuje až do oběda dalšího dne, kdy se rozhodujeme trochou hlíny přikalit vodu na našich místech a tím je zatraktivnit. Což se nám také povedlo… Tři hodiny po skalení se nic nedělo, ale asi v 17:30 přichází pomalý záběr na Matějův prut. Vyrážíme za rybou na vodu. Po dlouhém boji konečně kapra podebírám a míříme ke břehu. Je to mohutný šupináč vážící 11,5 kg. Po vyfocení je puštěn zpět do rodného živlu a my, plni motivace, opět vyvážíme pruty na noc. Bohužel celou noc pršelo a ochladilo se a po zbytek výpravy panovalo doslova podzimní počasí.

úlovek

Záběry přicházely pouze od kapřích dorostenců a spíše navečer. Na závěr bych se zmínil o nástrahách. Všechny větší kapry jsme zdolali na boilie Red Faktor Mrtvý korýš s aminokomplexem Mrtvý korýš od firmy Carp Servis p. Václavíka, kterému bychom chtěli tímto poděkovat za spolupráci, kterou nám nabídl, a těšíme se na další toulky za kapry.