Úvod Články Překvapení na říčce Cidlině

Překvapení na říčce Cidlině

Minulý rok byl můj kolega Jirka hodně pracovně vytížený. Po jediné společné jarní výpravě se konečně zablesklo, že bychom mohli spolu na pár dnů vyrazit k vodě. Já jsem se již delší dobu věnoval testování nových pelet Dried ballistic a tak jsem se těšil, kam Jirka zvolí, že vyrazíme. Také jsme plánovali, že bychom mohli i zde společně otestovat tento produkt, který se jevil velice dobře. Jirka vytipoval svazovou říčku, u které prý bydlí jeho kamarád, a že by nám tam, než dojedeme, pár dní krmil našimi peletami.

Na termín výpravy jsme se s Jirkou na poslední chvíli domluvili na měsíc září. Pár dnů před výpravou jsme se za kamarádem Jirky na vodu zajeli podívat. Místo bylo velice zajímavé, takže jsme tu nechali cca 20kg pelet, aby nám Petr místo chodil krmit. Náš příjezd měl být za tři dny a my se již nemohli dočkat, co nám společné dny výpravy přinesou. Byl jsem opravdu zvědavý, co zde nové krmení dokáže za úspěchy.

Den odjezdu se přiblížil a Jirka již pln očekávání byl brzo ráno u mne. Odvezl jsem dcerky do školy a pak jsme již všechny potřebné věci naložili do mého auta a vyrazili k vodě. Jelikož jsme věděli, že na dané řece je dost stulíků, tak jsem přibalil i broďáky, bez kterých bychom zde byli jak bez prutů. K vodě jsme dojeli v dopoledních hodinách a Petr zde zrovna chytal. Zeptali jsme se tedy, jestli krmil úsek našimi peletami a on celý rozjařen řekl, že na ně již i chytá, a že ze záběrů je mile překvapen. Vybalili jsme věci, postavili bydlení a naše pruty s peletami šly do vody.

První záběr na sebe nenechal dlouho čekat a po chvíli zdolávání byl kapr ve stulíkách, a tak jsem musel do broďáků a za rybou do řeky. Velkou výhodou zde byla malá hloubka, ale i přesto jsem měl od hrany broďáků pár centimetrů a pocit v té studené vodě to nebyl moc příjemný. Večer se kvapem přiblížil a ve večerních hodinách záběrů začalo ještě přibývat. Do noci jsme jako tým zdolali cca 12 kaprů a dokonce jsme pokořili 65cm. Naše místo jsme znovu prokrmili peletami a těšili se na ráno.

Brzy ráno jsem hned zase lovná místa zakrmil a peletu u háčku jsem vylepšil malou bílou dumbleskou, aby byla zajímavější pro kapry. Proběhla brzká ranní káva, kterou jsem nestihl ani dopít a už se ozýval můj hlásič. Hned po záseku byl kapr ve stulíkách, takže Jirka v broďákách putoval za kaprem s podběrákem do vody. Po chvilce vyskočil na břeh s krásným kaprem přes deset kilogramů. Počasí nám přálo a my jsme na této říčce byli zásobováni dosti častými záběry. Naše lovné místo jsme zásobovali krmením tak třikrát za den. Vždy jsme do vody posílali prakem a kobrou naše pelety a boilies.

Třetí den výpravy jsme si již byli jistí, že tamním kaprům naše nástrahy chutnají, a proto jsem zvolil i na jeden prut boilies švestka-krab spolu s PVA síťkou naplněnou kousky boilies a začal prut posílat do koryta řeky mimo stulíky.

Chtěl jsem se přesvědčit, jestli kapři budou reagovat i na boilies. Záběr se dostavil cca za tři hodiny a byl to krásný lysec o váze 10,3kg a délce 76cm. Tak jsem i v této strategii pokračoval až do konce výpravy a Jirka věřil pouze peletám. Je pravdou, že nakonec měl více záběrů než já a také největší rybu výpravy.

Tento krásný pan kapr se na něj přichystal v posledním dnu výpravy v brzkých ranních hodinách. Záběr přišel Jirkovi cca půl hodiny po nahození. Rychlou jízdou se kapr po chvíli zdolávání dostal do bezpečí stulíků. Už jsem mohl v broďákách pomalu bydlet, protože hodně ryb zůstávalo v bezpečí stulíků, a tak to bylo docela náročné. Hupky zase do vody a již jsem se brodil pro Jirky mazlíka. Jirka držel prut v akci a já se pomalu blížil na místo, kde ryba stála.

Přizvedl jsem vlasec přes stulíky a ryba se osvobodila a s velkým vírem zase byla na volné vodě. Čekal jsem v řece jestli se ryba během boje zase vydá do dalšího úkrytu – a tak se i stalo. Probrodil jsem se tedy k rybě a konečně ji dostal do podběráku. Byl jsem velice překvapen, s čím jsem se vracel na břeh a Jirkovi jsem povídal, že má pěkného pašáka…

Poduška byla připravená, Jirka se sklonil k vodě a vzal si ode mne podběrák, ve kterém byl podle nás opravdu pan Kapr této vody. Proběhlo vážení a měření – kapr má krásných 10,7kg a 81cm. Následovalo pár fotek a kapra vracíme zpět do vody. Jsme velice překvapeni, co se na této malé říčce skrývá za ryby. O některé další větší ryby jsme přišli, protože nad námi vyhráli pomocí svých oblíbených stulíků a kořenových vázek v řece.

Přiblížil se den odjezdu. Tato malá říčka nás obrovským způsobem překvapila a malinko nám odhalila svá tajemství, a tak se jí budeme věnovat i nadále a jsme natěšeni, jaký další TOP úlovek nám vydá. Výprava to byla opravdu náročná, protože jsem v broďákách strávil snad nejdéle času za celou dobu, co chytám ryby. Je pravdou, že bez nich bychom spoustu ryb ani nezdolali.

S výsledkem jsme byli opravdu spojeni. Pelety zde zafungovaly perfektním způsobem a pak nás i velice potěšily informace od kamaráda Petra, který zde na toto krmení ulovil další krásné kapry. Nikdo z nás nevěřil, že zde tak velcí kapři jsou. Určitě bychom se sem zase rádi vrátili, ale vzhledem k velkému množství stulíků buď brzy z jara anebo zase na podzim.

Další fotky (nástrahy a montáže)

Děkujeme za přispění firmě Kaprpro s.r.o.